HOME
fb

onderzoek

spel



Het kijken naar en ervaren van beeldende kunst blijkt voor een
groot publiek lastig te zijn, waardoor betrokkenheid en participatie
binnen museumeducatie moeizaam kan verlopen.
Een andere benadering van het bezichtigen van en omgaan
met kunst kan daarom wenselijk zijn. In dit onderzoek is
onderzocht hoe spelelementen hierin een uitkomst kunnen bieden
om de betrokkenheid en het kijken naar kunst te bevorderen.
Op basis van een iteratief proces is een in een eerder stadium
ontworpen spel aan de hand van uitkomsten van verschillende
playtests, literatuuronderzoek en interviews, tot een
kunsteducatief product ontwikkeld wat ingezet kan worden
binnen museumeducatie.

Bekijk de playtests op de facebookpagina Tell your ARTtale

Of download het onderzoek:

onderzoek



 


Het onderzoek heeft geleid tot een spel wat kan worden ingezet
binnen museumeducatie, al dan niet in schoolverband. Het spel is
ontwikkeld om bezoekers te motiveren de content en inhoud van
werken in musea tot zich te nemen. Door het kunnen winnen via het
uitvoeren van bepaalde opdrachten in het spel, worden deelnemers
gemotiveerd de opdrachten te doen. Daardoor wordt de urgentie
opgewekt om meer van de content te willen weten.
Het verkleint zo de afstand tussen de kunstwerken en de toeschouwers
en wekt interesse op.

 

 

 

arttale